دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
استاندار آذربایجان شرقی: امکانات استان در حالت آماده‌باش برای مبارزه با کرونا است/ ایزولاسیون بیمار
چهارشنبه, ارديبهشت 03, 1399 by مدیر سایت

دکتر محمدرضا پورمحمدی در هجدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با حضور معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تمام دست‌اندرکاران مبارزه با شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در قالب غربال‌گری سلامت، به خوبی در استان اجرا شد و تاکنون 96 درصد از جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و به دنبال آن، فاصله‌گذاری هوشمند نیز طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اجرا شد و حتی قبل از اجرای این طرح‌ها، اقداماتی برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در استان آغاز شده بود.
 
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، روند افزایشی بیماران کرونا در روزهای اخیر را ناشی از افزایش تست‌های انجام‌شده و شناسایی افراد دارای علایم در طرح غربال‌گری دانست و افزود: بخشی از این موضوع نیز به روند صعودی شیوع ویروس کرونا برمی‌گردد که لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی را بیش از پیش یادآوری می‌کند.
 
وی با بیان اینکه امکانات استان برای مبارزه با کرونا در حالت آماده‌باش است، افزود: امروز علاوه بر امکانات درمانی مناسب در استان، تعدادی بیمارستان صحرایی و مراکز نقاهتگاهی با همکاری نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی آماده شده است که در صورت نیاز استفاده خواهد شد.
 
پورمحمدی با اشاره به سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با تأکید این ستاد، بحث قرنطینه و ایزولاسیون بیماران به طور جدی در استان دنبال می‌شود تا شاهد کاهش دامنه شیوع بیماری باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نیز گفت: با نظارت کمیته اقتصادی، در حال حاضر مشکلی در این خصوص نداریم و تولید مواد ضدعفونی‌کننده، مازاد بر نیاز استان است و واحدهای تولیدی اجازه دارند تولید مازاد خود را در استان‌های دیگر عرضه کنند.
 
وی از حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران استان در بحث تأمین نیازمندی‌های خانواده‌های محروم خبر داد و گفت: ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت، پویش رحمت و رزمایش کمک مومنانه بخشی از اقدامات خیرخواهانه در استان است.
 
پورمحمدی افزود: با همکاری سپاه عاشورا، 40 هزار بسته معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده و با اقدامات انجام شده، نگرانی خاصی از بابت تأمین نیازمندی‌ این خانواده‌ها نداریم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار اختصاص بودجه مناسب برای اجرای طرح‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان و تفویض بخشی از اختیارات این ستاد به استان برای تصمیم‌گیری بهتر متناسب با شرایط محلی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه به آخرین اقدامات انجام شده در استان با محوریت "اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند" اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح تا پایان فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی ادامه دارد.

علیار راستگو ادامه داد: هرگونه تصمیم بعدی پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟