دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
140 پروژه نیمه تمام قابل واگذاری در آذربایجان‌شرقی
يکشنبه, مرداد 24, 1395 by پایگاه خبری نصرنیوز

به گزارش نصر از فارس، داود بهبودی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، هزینه بر بودن ایجاد زیرساخت‌ها و نبود توانایی مالی شهرهای کوچک برای ایجاد زیرساخت‌های لازم سرمایه‌گذاری را از جمله موانع و مشکلات فرآیند جذب سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها استان عنوان کرد.
اظهار داشت: نبود ایستگاه راه‌آهن در کنار اغلب شهرک‌های صنعتی، تاخیر در راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی استان، تعرفه پایین گمرکی و لزوم بازنگری در مورد کالاهایی که در داخل تولید می‌شود نیز از دیگر چالش های فراروی جذب سرمایه گذاری در شهرستان های استان است.
وی افزود: تعداد 140 پروژه قابل واگذاری در استان وجود دارد که از این تعداد 29 پروژه جدید، 110 پروژه نیمه تمام یک پروژه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری از 18 دستگاه اجرایی است.
بهبودی اعلام کرد: دستگاه‌هایی همچون شرکت آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، توزیع نیروی برق و منطقه آزاد ارس توانسته‌‌اند برش استانی برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی را از سازمان مرکزی خود دریافت کنند؛ برخی دستگاه‌ها نیز در قالب سند تدبیرتوسعه برنامه‌ها و برش شهرستانی خود را دریافت کرده‌اند که با حوزه‌های دیگر همپوشانی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تاکنون 79 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های استان و 59 جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است.
در  این جلسه کاشانی، فرماندار شبستر اعلام کرد: تاکنون 18 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده‌ایم و بیش از 97 واحد در سایت بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.
فرماندار میانه هم تصریح کرد: ما 13 جلسه در قالب سه کمیته رفع موانع تولید، جلب سرمایه‌گذار و بازاریابی و فروش تشکیل داده و مشکلات تمام واحدهای تولیدی را تعیین تکلیف و 40 طرح کشاورزی و صنایع تبدیلی را مصوب و زمین‌های مورد نیاز را تعیین تکلیف کرده‌ایم که به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟