دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
ظرفیت ایجاد ۳۰ هتل در منطقه آزاد ارس وجود دارد.
دوشنبه, تير 21, 1395 by پایگاه خبری تبریز بیدار

به گزارش تبریز بیدار، به نقل از کلیبر خبر ، اکبر ترکان با بیان این‌که ارس دارای بهترین روند توسعه صنعتی در بین مناطق آزاد ایران است، افزود: ظرفیت‌های گردشگری این منطقه هم قابل توجه است و باید زیرساخت‌های لازم برای رفاه و اقامت گردشگران فراهم شود.
وی گفت:منطقه آزاد ارس یکی از زیباترین نقاط ایران و جذاب برای گردشگران است با وجود احداث بیش از ۲۰ رستوران و چندین مرکز اقامتی در دو سال گذشته، زیرساخت‌های موجود پاسخ‌گوی حجم انبوه گردشگران نیست.
وی گام‌های برداشته شده برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های منطقه آزاد ارس را ارزشمند دانست و گفت: در زمان حاضر هیچ مشکلی در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاران در این منطقه وجود ندارد.
ترکان با اشاره تعهد منطقه آزاد ارس در اجرای ۳۰ کیلومتر از جاده دوبانده جلفا ـ مرند ابراز امیدواری کرد بخش عمده تعهد ارس در قبال این پروژه انجام شود و تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
وی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی با ۱۳ هزار متر مکعب و ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند در حوزه ارتباطات و توسعه شبکه فیبر نوری را دستاوردهای خوبی برای توسعه بیش از پیش این منطقه و حمایت از سرمایه گذاری های صورت گرفته عنوان کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدامات صورت گرفته برای رونق صنعت کشاورزی را یادآور شد و گفت: ارس منطقه گلخانه هاست و در زمان حاضر ۱۰۴ واحد تولیدی با حضور ۷۰ سرمایه‌گذار در قالب واحدهای سه هکتاری تا ۵۰ هکتاری در حال تولید محصول و یا نصب تجهیزات برای آغاز تولید هستند.
وی بیان کرد:حضور یک سرمایه‌گذار ایرانی از کشور هلند برای ایجاد مجموعه تولید محصولات گلخانه‌ای در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار با استفاده از فناوری‌های نوین امیدوار کننده است و سایر واحدهای تولیدی این منطقه هم با الگوگیری از فناوری‌های نوین جهانی به سمت افزایش تولید و تقویت صادرات حرکت کنند.
هم‌زمان با حضور دو روزه مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ارس، پنج طرح به ارزش ۴۵ میلیارد ریال افتتاح و چهار طرح به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
ترکان هم‌چنین از پروژه های عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و صنعتی فعال و در حال احداث این منطقه دیدن کرد.
منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت در ۱۳۷ کیلومتری تبریز در محدوده شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خداآفرین واقع شده و بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟