دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
بهبود وضعیت کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک ممکن نیست
شنبه, دي 02, 1396 by مدیر سایت

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهبود وضعیت کسب و کار بدون ایجاد دولت الکترونیک ممکن نیست و دولت تدبیرو امید بر این موضوع تاکید دارد.

حسین میرشجاعیان در آیین آغاز به کار سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور) در استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این امکان در راستای تسهیل در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی در تبریز راه اندازی شد گفت: آذربایجان شرقی همیشه پیشگام در امور توسعه به خصوص امور اقتصادی در کشور است.

وی افزود: در آغاز کار دولت یازدهم شرایط کشور برای توسعه محیط کسب و کار مناسب نبود و قبل از دولت تدبیرو امید تحریم های بین المللی صادرات را تحت تاثیر قرار داده بود و تورم تا حدود 40 درصد و رکود نیز به منهای 7.7 درصد رسیده بود.

میرشجاعیان اظهار کرد: مجموعه شرایط رکود تورمی شدید در کشور حاکم بود و دولت یازدهم میراث دار این شرایط بود و تغییر روند متغیرهای اقتصادی در این شرایط سخت بود.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت تدبیرو امید بهبود محیط کسب و کار و کاهش هزینه های تولید بود که در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نظام مجوز دهی که یکی از حوزه های محیط کسب و کار است در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و برخی مصوبات قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.

وی با بیان اینکه قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم اطلاعات مربوط به بدهی های دولت مبهم و در واقع اطلاعاتی در دسترس نبود افزود: با اقداماتی که انجام گرفت اکنون اطلاعات در مورد بدهی های دولت در دست است و برنامه ریزی و پیش بینی در خصوص وضعیت بدهی ها انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در شروع دولت یازدهم هیچ اطلاعاتی در مورد مجوزها وجود نداشت که با ایجاد سامانه ایران مجوز، تمامی مجوزهای صادره توسط دستگاه ها در آن ثبت شد.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: 2 هزار و 100 مجوز در کل کشور صادر شده بود که در بررسی های انجام گرفته 500 مجوز حذف شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، گفت: تسهیل، تسریع و شفاف سازی در انجام فرآیند های منتهی به اخذ مجوزهای کسب و کار، ضمن ایجاد فضای اعتماد بین حاکمیت و صاحبان سرمایه، موجب تحقق اهداف دولت کارآفرین، افزایش سرمایه های در گردش و خروج از رکودهای اقتصادی می شود.

میرشجاعیان از جمله اهداف راه اندازی سامانه دادور را پیاده سازی سیستمی یکپارچه به منظور دریافت، پیگیری و پاسخگویی به شکایات از صادر کنندگان مجوز، آسیب شناسی گلوگاه های نارضایتی ارباب رجوع در فرآیند صدور مجوز، استقرار سیستم پشتیبان تصمیم گیری به منظور اصلاح کارشناسی فرآیند های صدور مجوز و شناسایی مجوزهای دارای امضای طلایی و متخلفان برشمرد.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟