دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
در جلسه مدیران سازمان سرمایه‌گذاری با نمایندگان دستگاه‌ها در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری مطرح شد؛
دوشنبه, آبان 08, 1402 by مدیر سایت

به گزارش روابط  عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی،  واقف بهروزی، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، در جلسه معاون سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌ها در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به کارکردهای مرکز سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: سازمان سرمایه گذاری تنها نهاد رسمی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به شمار می‌رود و ما به عنوان نمایندگی سازمان سرمایه گذاری در استان، متولی سرمایه گذاری هستیم.

براتی، قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز، در این جلسه، با بیان اینکه حوزه سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی، نامی آشنا است خاطرنشان کرد: از لحاظ تاریخی در یک لحظه تاریخی قرار گرفتیم که فرصت های جدی برای جهش در حوزه اقتصادی را در اختیار داریم، این فضا بر اساس ترکیبی از تحولات داخلی و خارجی  شکل یافته است بنابراین شاهد هستیم که در 2 سال اخیر، حوزه سرمایه گذاری مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است. جزو معدود دفعاتی است که رهبر انقلاب به امر سرمایه گذاری خارجی اشاره داشتند و مورد تاکید قرار دادند.

وی تصریح کرد: فرصتی بی نظیر  دراختیار داریم که بتوانیم جایگاه کشورمان را در فضای بین المللی ارتقا بخشیم، از همین رو تلاش های وافری در دولت انجام می‌گیرد، ارتباطات و تعاملات راهبردی با بازیگران اصلی این معادله نیر در سایه همین تلاش ها، شکل گرفته است، البته هرنوع تعاملی هم که شکل بگیرد ابتدا باید، ظرفیت پذیرش این تعاملات در داخل کشور فراهم شود و اگر این اتفاق رخ ندهد فرصت های پیش رو هم از دست خواهد رفت، به همین علت از سال گذشته به این موضوع توجه جدی  صورت گرفته است.

قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یادآور شد: سازمان سرمایه گذاری علاوه بر کارکرد خاص خود، معاونت بین الملل وزارت امور اقتصادی و دارایی را نیز بر عهده دارد.در داخل کشور هم با ایجاد هم افزایی و شناسایی موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری تلاش هایی در حال انجام است ،با توجه به شرایط محیطی در سال های گذشته و تحریم های ظالمانه ای که شرایط را بر کشورمان خاص کرده، تلاش های مضاعفی را باید انجام دهیم این تلاش ها باعث درک بهتر از شرایط و استفاده مناسب از ظرفیت های موجود خواهد شد. بنابراین از سال گذشته این توجهات با تشکیل کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری شکل یافته است مسائل سرمایه گذاران  نیز در این کمیسیون به طور مستمر پایش و در سطح ملی دنبال می شود.

براتی ادامه داد: آذربایجان شرقی، به لحاظ حوزه سرمایه گذاری جایگاه مهمی را دارا است چراکه همجواری با همسایگانی مانند ترکیه و آذربایجان ظرفیت‌هایی را در این استان ایجاد کرده البته از قدیم الایام جزو استان های پیشرو توانمند در حوزه سرمایه گذاری بوده است در شرایط فعلی نیز،  ارقام و آمارها این نکته را تایید می‌کنند.

در ادامه ابوالفضل کوده ئی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، با اشاره به افزایش 4 برابری سرمایه گذاری مصوب و معتبر در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: ظرفیت های موجود در استان و اشخاص، انتظارات برای افزایش میزان سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی را بالا برده است.

وی افزود در حوزه سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری متولی رسیدگی به تمام امور مربوط به سرمایه گذاری است  از همین رو تعامل با همه جوامع دنیا در حوزه سرمایه گذاری بجز رژیم منحوس صهیونیستی مورد توجه و تاکید سازمان سرمایه گذاری قرار دارد، البته اولویت هایی در این زمینه وجود دارد که کشورهای همسایه و همسو در اولویت تعامل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری با تشریح چشم اندازهای این سازمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری مصوب در کشور داشتیم اما  با ساماندهی نظام آماری، اطلاعات و آمار میزان سرمایه گذاری در کشور پایش و به طور دقیق اعلام خواهد شد. اگر این آمار را با سال های گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که این ارقام 2 برابر سال های گذشته بوده است.

وی جذب و هدایت سرمایه گذاری را امری مهم دانست و تاکید کرد: هدایت گری جزو برنامه های در دست اقدام سازمان است چراکه جذب و هدایت زنجیره  ارزش در بخش ملی و منطقه ای بخش مهمی  از فرایند جذب سرمایه گذاری را شامل می‌شود. به طور مثال، اینکه حلقه مفقوده  آذربایجان شرقی چه مواردی است شناسایی و هدایت می شود.

 وی در خصوص آخرین تحولات حوزه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: سعی داریم گام اول جذب و صدور فرایند سرمایه گذاری را تسریع بخشیم و زمان آن را کوتاه کنیم، تحقق این امر نیازمند مشارکت عمومی  همه استان ها است،  به عبارت بهتر، هرچه قدر رضایت سرمایه گذار بیشتر باشد در جذب سرمایه های بیشتر موفق تر خواهیم بود. نگاه تسهیلگر به حوزه سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت هایی مانند دولت الکترونیک نیز می تواند در روند تسهیل صدور مجوز سرمایه گذاران تاثیر گذار باشد چراکه  تاکید وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی هم بر این است که از بهانه جویی و کارشکنی در امر صدور فرایند سرمایه گذاری به شدت پرهیز شود. از همین رو ارتقای توانمندی همه دستگاه ها از اولویت های سازمان سرمایه گذاری است که برای اولین بار هم در آذربایجان شرقی به اجرا درخواهد آمد.

گفتنی است، در این جلسه برخی از نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها در مرکز خدمات سرمایه گذاری هم به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداختند.

 

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟