دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
مسئولان زبان گویای سرمایه‌گذاران/ لزوم ایجاد ارزش افزوده در حوزه سرمایه‌گذاری
شنبه, اسفند 26, 1402 by مدیر سایت

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، واقف بهروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، در دیدار جمعی از سرمایه‌گذاران خارجی با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی جزو استان‌های برتر هستیم و باید تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و ارایه خدمات  انجام دهیم.

وی افزود: تاکید ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی به فراهم کردن بستر لازم برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری در قالب طرح‌های بزرگ و کلیدی و ادامه هرچه بهتر روند قبلی در ارایه خدمات به سرمایه گذاران نشان از عزم جدی مسئولان استانی برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی دارد، علاوه بر این، استاندار آذربایجان‌شرقی اهتمام ویژه ای برای برای رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاران خارجی دارد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی تاکید کرد: ظرفیت پیگیری استاندار آذربایجان‌شرقی در سطح ملی می تواند به رفع موانع و پیگیری مشکلات سرمایه گذاران خارجی در سطح ملی کمک شایانی نماید، در این صورت شاهد ایجاد ارزش افزوده در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در رسیدگی به وضعیت سرمایه گذاران خارجی در سطح استان مانند گذشته هیچ محدودیتی نداریم و خوشبختانه در سطح ملی نیز ظرفیت هایی وجود دارد که می توان برای سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی نکته مثبتی تلقی شود.

بهروزی یادآور شد:  بخش مربوط به موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در داخل استان راسا در سطح استان رسیدگی می شود و مواردی که مربوط به سطح ملی است با استفاده از ظرفیت ملی استاندار آذربایجان‌شرقی پیگیری می شود.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه استان در سرمایه گذاری خارجی افزود: آذربایجان شرقی جزو استان های ممتاز در زمینه سرمایه گذاری به شمار می رود، هر استانی ظرفیت های خاص خود را دارد ولی این استان به طور کامل از همه ظرفیت ها و مزیت ها برخوردار است.

رحمتی افزود: دانشگاه ها و مراکز علمی، نیروی انسانی متخصص، خاک حاصلخیز و در کل یک نظام اداری منسجم که آغوش خود را برای سرمایه گذاران باز کرده است، این ها نشان دهنده ظرفیت ها و مزیت های آذربایجان شرقی است.

وی یادآور شد: معتقدیم که صادرات شاه بیتِ غزلِ تولید است، بنابراین هرتولیدی اگر به صادرات منجر نشود پایدار نخواهد ماند، البته در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بازارهای کشورهای همسایه نکته قوت برای افزایش صادرات به شمار می رود تصریح کرد:  حضور سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان و حتی کشور چین در استان باعث رونق سرمایه‌گذاری خواهد شد، از طرفی کسب رتبه دوم در حوزه سرمایه گذاری خارجی نشان دهنده ظرفیت های فراوان آذربایجان‌شرقی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی می باشد، وظیفه داریم در خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی هم به لحاظ کیفی و هم کمّی، تمام تلاش خود را انجام دهیم.

رحمتی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی در حوزه معادن و فولاد فعال است، بنابراین وقت آن رسیده تا زنجیره ارزش و توجه جدی به صنایع پایین دستی این صنایع را در اولویت قرار دهیم، اگر زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی در حوزه معدن، فولاد و طلا  تکمیل شود هم ارزش افزوده بیشتری به دست خواهد آمد و هم استان به لحاظ توسعه اقتصادی در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی تاکید کرد: اگر در هر صنعتی فعالیت دارید و بخواهید زنجیره ارزش تولید خود را افزایش دهید به طور صدردرصدی در کنارتان خواهیم بود، مسئولان زبان گویای سرمایه گذاران هستند، بنابراین توجه به افزایش تولید نهایی و پرهیز از خام فروشی باید در اولویت تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

گفتنی است در این دیدار، جمعی از سرمایه‌گذاران خارجی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات  حوزه سرمایه‌گذاری خود پرداختند.

 

 

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟