درباره ما | معرفی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی

مقدمه

در سال 1381 به رياست استاندار آذربايجان‌شرقي و با عضويت روساي سازمان‌ها و مديران كل دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط و نمايندگان تشكل‌هاي بخش خصوصي ستاد جذب و توسعه سرمايه‌گذاري در استان تشكيل شد. همچنين دبيرخانه و مركزي تحت عنوان «مركز خدمات سرمايه‌گذاري آذربايجان‌شرقي» به عنوان بازوي اجرايي ستاد مذكور در سال 1382 به عنوان اولين تجربه در كشور تشكيل گرديد.
پس از آن به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در سرمایه‌گذاری در استان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در راستای اهداف مندرج در قانون و آیین‌نامه اجرایی تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی، مصوب 1380و مصوبه هیئت وزیران به شماره 44458/26986 به تاریخ 1389/02/08 جهت اعمال نمایندگی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در سطح استان تشکیل شده است؛ این مرکز، محل مراجعه متقاضیان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سطح استان می‌باشد.
سرمایه گذاران خارجـی با مراجـعه بـه" مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی" و طـی جـلسات حضـوری با کارشناسان این مرکز با مزایا و تسهیلات قانون تشویق و حمایـت سرمایه گذاری خارجی و  هم چنین مراحل مربوط به "اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی" آشنا می شوند.
این مرکز هم چنین پاسخگوی سؤالات متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه های مرتبـط با دستگاه های اجـرایی مستقـر در مرکـز مـی باشد. سـرمایه گـذاران خارجـی مـی توانند از راهنمـایی ها و مساعدت های مرکـز خدمات در جـهت ایجـاد ارتبـاط بـا دیگـر دستگاه های اجرایی دولتی و بخش خصوصی مرتـبط با موضوع پروژه بهره مند گردند.
سازماندهی امور و گردش کار در مرکز خدمات سرمایه گذاری به گونه ای اسـت که سرمـایه گذاران خارجی به کـلیه اطـلاعات و راهکـارهای لازم دسترسـی پیـدا مـی نمایند و نیـازی به مراجـعات مکـرر به دستگـاه های اجـرایی گوناگـون وجـود نـدارد. مسئولیت خدمـات رسانی در مرکز تنها به مراحل قبل از اخذ تصمیم به سرمـایه گذاری محدود نمی شود بلکـه سرمایه گـذاران مـی توانند به" مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی " مراجعه و از خدمات آن بهره مند شوند.

 

خدمات قابل ارائه در مرکز به سرمایه‌گذاران خارجی

خدمات قابل ارائه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی به صورت خدمات قبل از اخذ مجوز و خدمات پس از اخذ مجوز به صورت زیر است:
  قبل از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی:

  •  اطلاع رسانی و ارایه مشورت‌های لازم به سرمایه‌گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی 
  • انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران از جمله اعلامیه تأسیس، مجوز سازمان محیط زیست، پروانه‌های انشعاب مربوط به آب، برق، گاز و تلفن، اکتشاف و استخراج معادن و غیره از دستگاههای ذی‌ربط پیش از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی
  • انجام هماهنگی‌ها و پی‌گیری‌های لازم با واحدهای اجرایی دستگاه‌های مرتبط با درخواست‌های سرمایه‌گذاری خارجی
  • پذیرش متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان و پی‌گیری امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط
  • دریافت درخواست سرمایه‌گذاران خارجی به همراه سایر مدارک مورد نیاز و هماهنگی با سازمان به منظور صدور مجوز سرمایه‌گذاران.

  پس از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری:

  • انجام هماهنگی‌های لازم در امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مراحل پس از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی شامل ثبت شرکت مشترک، ثبت سفارش برای ورود ماشین آلات و تجهیزات، امور مربوط به ورود و خروج سرمایه، مسایل گمرکی و مالیاتی و غیره
  • پی‌گیری اقدامات پس از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از جمله مسایل اداری و ورود سرمایه‌های خارجی
  • پی‌گیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه‌گذاری با سایر دستگاه‌های اجرایی
  • ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در جهت رفع مشکلات و موانع مربوط به سرمایه‌گذاری به منظور رفع مشکلات توسط استاندار و بهره‌گیری از حمایت‌های استاندار در جهت رفع مشکلات موجود
  • انجام امور محول شده مربوط به نظارت و راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری از طرف اداره‌کل.
اطلاعات کارشناسان مرکز
ردیف نام و نام خانوادگی سمت شماره تماس
۱  حیدر آخوندی معاون اقتصادی

32565054-31292013

۲  جواد متعارفی سرپرست گروه سرمایه گذاری 31292201
۳ شهرزاد محمدخانلی کارشناس مسئول سرمایه گذاری 31292200
۴  کریم محرم‌ زاده کارشناس سرمایه گذاری 31292197
۵ زهرا جلیلی کارشناس مسئول سرمایه گذاری ۳۵۲۶۲۲۳۷-۸-31292199
       
نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها
نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟