دسته بندی اخبار و مقالات
آرشیو اخبار
اخبار شرکت | اخبار و رویدادهای شرکت
بازدید مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری ایران از برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی
دوشنبه, آبان 08, 1402 by مدیر سایت

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی، مدیران و مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری ایران در سفر دو روزه به تبریز ضمن برگزاری جلسات متعدد با فعالان اقتصادی و مدیران بخش‌های دولتی  و خصوصی، از برخی از واحدهای تولیدی و کارخانجات نیز بازدید کردند.

مجیدیاری‌گر، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه در این بازدید ضمن ارایه توضیحاتی درباره فعالیت  این کارخانه اظهار داشت: این مجموعه با سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری در حوزه تولید محصولات فولادی درحال فعالیت است.

وی افزود: طرح های توسعه‌ای فولاد نیز در این کارخانه در دست مطالعه قرار دارد که با اتمام اقدامات مطالعه‌‌ای، وارد فاز اجرایی خواهد شد.

حضور در شرکت فولاد سهند آذرآسیا و بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه تولیدی که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در حال فعالیت است بخش دیگری از بازدید مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از مجموعه های تولیدی آذربایجان‌شرقی بود.

دیدار با مسئولان شهرک سرمایه‌گذاری خارجی در استان و بررسی موانع موجود در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات از جمله بخش‌های دیگر این سفر بود.

خداویردی تاری، مدیرعامل شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان‌شرقی در این دیدار ضمن معرفی اجمالی این شهرک اظهار داشت: شهرک سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای دهه هشتاد وارد فاز ساخت شده و به صورت تقاضا محور عمل کرده است، فولاد، سلولوزی، خودروسازی، مواد غذایی و ..  از جمله رشته‌های فعال در این شهرک هستند  که می توان گفت از واحدهای مهم کشوری به شمار می‌روند.

وی افزود: اخیرا، پایشی توسط دستگاه های استانی صورت گرفت که بر اساس آخرین ارزیابی ها بیش از 60 درصد مجوزهای صادره فعال هستند و می‌توان گفت، شهرک سرمایه گذاری خارجی اولین شهرکی است که بارهای خروجی، در آن کنترل می شوند. در حال حاضر نیز،  5500 بار خروجی از شهرک ثبت شده است.

مدیرعامل شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: واحدهای فعال این مجموعه، طرح های توسعه ای خود را دنبال می کنند که در نهایت منجر به توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی استان می شود.

تاری یادآور شد: بیشترین میزان اشتغال نسبت به مساحت صنعتی نیز مربوط به همین شهرک می شود که در حدود 5 هزار نفر در بیش از 120 واحد مشغول به کار هستند. نزدیکی به جاده های ترانزیتی، فرودگاه و راه آهن از مزیت های این شهرک سرمایه گذاری خارجی می باشد.

وی ادامه داد: حضور سرمایه گذاران خارجی در این شهرک، افزایش قدرت صادرات و حضور فناوری های نوین در عرصه تولید را شامل شده است. این شهرک به فیبر نوری نیز مجهز شده است و به لحاظ حجم سرمایه گذاری خارجی هم،  هم اکنون در حدود 50 واحد به همین طریق در حال فعالیت هستند. شهرک سرمایه‌گذاری خارجی  در طی چندین دوره هم به عنوان شهرک سرمایه گذرای خارجی نمونه کشوری انتخاب شده است.

در ادامه جلسه، سرمایه گذار ترکیه‌ای فعال در شهرک سرمایه گذاری استان نیز ضمن قدردانی از حضور مسئولین سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ حمایت از سرمایه گذاران در همه ابعاد از جمله امنیت سرمایه گذاری، کشوری مناسب برای فعالیت اقتصادی است هر زمانی به مشکل برخورد کردیم مسئولین استان در کمترین زمان ممکن مشکلات را رفع کرده اند.

 

مسعود براتی، قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، نیز در این جلسه ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، پیشرف های کشور در عرصه های مختلف را یاد آور شد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: تحریم ها باعث شد محدودیت هایی در زمینه سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود،ولی باید به این نکته توجه داشت که، نگاه ها نباید به این سمت باشد که اول تحریم ها لغو شود و سپس زمینه فراهم شود چراکه در این صورت برخی انتظارات غیر واقعی و کاذب ایجاد می‌شود.

براتی تاکید کرد: برای قوی بودن باید تلاش کرد چراکه کارایی تحریم ها در صورت قوی شدن بی اثر خواهد شد.

 قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران  در پایان اظهار داشت: شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری و تجارت خارجی رخ داده است و این ادامه همان باوری است که معتقدیم باید برای بی اثر سازی تحریم ها تلاش کرد و قوی شد، بنای دولت و کشور این است که نباید منتظر رفع تحریم ها بمانیم، باید برنامه ها و تلاش های خود را مضاعف کنیم تا طرف مقابل احساس کند که تحریم دیگر اثر بخش و محدودکننده نیست.

گفتنی است در ادامه جلسه، برخی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی نیز به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟